steppansviktresa

Alla inlägg under mars 2013

Av Steppan * - 30 mars 2013 23:45

Jag har en plan :)Glad påsk!

Av Steppan * - 27 mars 2013 21:27

Frukost 10:45

Omelett på två ägg

4 (!!) rågiknäcke, 1 med leverpastej o smörgåsgurka, 1 med os och en med bara lätta


Mellanmål 16:30

2 knäcke 1 med keso o kalkon 1 med gravad lax 1 skiva gravad lax lösgodis


Middag 18:30

Tacosallad


Kvällsmål

1 vitlöksbröd

Av Steppan * - 26 mars 2013 22:13

Frukost

Havregrynsgröt med linfrön, blåbär, hallon, 1 dl mjölk

2 rågiknäcke med lätta och en skiva prästost

3 matskedar apelsin- och äppelbitar


Lunch

1 findus maträtt... Pasta alfredo

2 knäcke med lätta och en skiva gravad lax



Mellanmål

2 skivor gravad lax


Middag

Kycklinggryta med ris sallad


Kvällsmål

2 dl vaniljglass...

2 rågi med gravad lax o lätta...


Det finns absolut saker att förbättra, och glassen var totalt onödig hur ont i halsen jag än har. Det blir ju inte ens bättre, man blir ju bara slemmigare :/


Men just nu ligger fokus på måltidsordning, den har jag hållt bra och att skippa skräp, vilket jag inte höll idag då, men det kan vara värre.. Bläh, jag vill bara vara 4 välskötta veckor framåt i tiden så jag är igång... Men så är inte livet, bara att kämpa på!

Av Steppan * - 25 mars 2013 10:33

Dagens planerade matintag


Frukost

Havregrynsgröt (1 dl fiberhavregryn, 2 msk krossat linfrö, 1 dl blåbär/hallon, 1,5 dl mjölk)

Två rågiknäcke, en med lätta och leverpastej, en med lätta och en skiva prästost

1 apelsin


Lunch

Sallad (isbergs, gurka, paprika, rödlök, kärsbärstomater, ärtor majs) med gravad lax, crabsticks


Mellanmål

2 knäcke med keso, kalkon och rödlök

Ca en dl frukt (äpple och apelsin skuren i bitar)


Middag

Alaskanpollock med pankoströbrödstäcke potatis kokta sommargrönsaker


Kvällsmål

Filmjölk med frusna (tinade) jordgubbar

Av Steppan * - 22 mars 2013 21:31

Funderar på hur jag ska komma igång med det riktigt ärliga matdagboksskrivandet igen. Det känns som att jag borde göra det, för att få kontroll igen. För även om jag inte äter massa godis så är det ju nånstans det fallerar.. Skärpning.nu

Av Steppan * - 22 mars 2013 11:14

Har tappat sugen igen, 138,7 imorse och det känns just nu som det inte är kilon utan ton... Ska till mitt älskade gym nu och svettas ut lite ångest, ladda batterierna. Fattar inte att det ska vara så svårt att komma igång, jag har kunskapen, viljan och jag vet varför jag måste gå ned.... Men jag får inte till det ändå.Bajsdag!

Av Steppan * - 20 mars 2013 23:30

Trött så trött samtidigt som jag ändå är piggare. Jag märker ju att mina värden har blivit bättre, så av det är jag piggare, och av träningen förstås! Men magen krånglar och det mesta går rakt igenom trots att jag käkar gröt på morgonen (det brukar hjälpa) och nyttigt de andra målen, tips någon? (Tyvärr verkar det ändå inte hjälpa viktnedgången direkt på traven, märkligt!!)Sen är sömnen rubbad med, 3-4 timmar i sträck, sen tycker kroppen att det räcker vilket ju gör att jag är aptrött bara några timmar senare igen... Nåja det rättar väl till sig igen.Hoppas ni mår bättre än mig!

Av Steppan * - 18 mars 2013 21:50

Det är dags att få rätsida på kosten nu, träningen funkar bra!Babysteps forward...

Presentation


Ännu e såndär viktblogg!
Men nu vill jag lyckas - och det SKA jag göra!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards