steppansviktresa

Alla inlägg under juni 2012

Av Steppan * - 25 juni 2012 21:24

Hade lust att skriva ett inlägg men när jag kom in så var allt som bortblåst i skallen! Knepigt!


Har iaf jobbat idag och det gick helt okej! Lite småsegt då det var så trist väder, regnet öste ned i stort sett hela dagen och vi jobbar mestadels ute, men det funkade, man får hitta på saker och göra inne istället. Efter jobbet var jag väldigt hungrig, missade att ta med nåt till melliset. Eller jag hade en banan med mig kom jag på sen, men det var efter jag varit inne på ica... En sådandär vaniljyoggi med müslitopp (typ start=kaksmulor   ) en sådandär wasa knäckebröd med nåt pålägg, tror det var cream cheese paprika (sjuk att jag inte kommer ihåg!! :/ ), ett paket med billiga kakor och en ramlösa blev resultatet. Jag stoppade först ned en två liters cola zero men ångrade mig - framsteg det iaf..)
Så drygt att komma tillbaka på banan igen, men jag ska fixa det, imorgon ska INTE bilen rulla till någon affär efter jobbet!


Jag åkte iaf till skogen med hundarna och gick en dryg timme med dem, och efter en promenad känner jag mig alltsomoftast nuförtiden mycket bättre och är inte alls sugen på skräp!


Ptjaa, det perfekta jaget är långtifrån här, men det går väl upp och ned! Ser i af fram emot fredageftermiddag - då blir det gymmet, och sen är jag ledig ända till augusti, så då är det största prio på motionen och maten! Hoppas kunna gått ned åtminstone 5 kilo tills skolan börjar igen!

Av Steppan * - 23 juni 2012 23:30

Ja, det har inte gått alla så bra som jag velat sista tiden! Maten har varit katastrof, gymmet har knappt blivit av och stegen har varit sådär. Satt och skrev ihop dem nu ikväll och då ser jag att utslaget så ser det ju inte alls så dåligt ut, det får jag ta till mig :) Men det är ju för att jag räddar upp de dåliga dagarna med väldigt bra dagar andra. Men livet der väl ut så, det går upp och ned liksom.


Den största anledningen är att jag inte mått bra senaste veckorna, var på röntgen i tisdags och jag väntar nu svar från läkaren.

Jag skulle vara så glad om jag kunde få ha åtminstone ett par dagar i veckan utan smärta någonstans... Det vore fantastiskt! Men nu hoppas jag att jag kan få svar i alla fall!


Vägningarna då? Jo den förra fredagen (alltså 15/6) var det 139,1 Wie :D

Den här var det 140,4 Blöö :( (starten 1/6 140,2)


Samtidigt så vet jag ju var felet sitter så jag hänger inte läpp det är bara att köra på med det som funkar och hålla sig på banan! Och en tanke som slog mig nu, jag är alldeles snart 20 kilo från min topnotering!! Sjukt! MASSSSSSSOR kvar och detta har ju tagit många år men ändå - det är faktiskt bra!


Summa summarum - haft en riktig skitvecka i kost och träningsväg! Nu - rycka upp sig och inte låta detta förstöra, skillnaden nu mot då är att innan skulle jag låtit det pågå ännu längre - nu faller jag men reser mig snabbare igen!

(Det skulle ju inte vara en nackdel om jag blir smärtfri snart heller ;)) Jag vet att denna veckan kommer bli hektisk då jag jobbar heltid och inte är van vid det, jag vet att ångesten kommer komma som ett brev på posten, tyvärr gör den det när jag bli stressad. Men jag ska förbereda imorgon, söndag för hela veckan så det bara är att plocka ut frysen och värma när jag kommer hem! Jag ska lyckas, ett myrsteg i taget, det finns inga andra alternativ! (Försöker intala mig själv!)




Av Steppan * - 23 juni 2012 23:06

Måndag 11/6 13 246 steg

Tisdag 12/6 5530 steg

Onsdag 13/6 7012 steg

Torsdag 14/6 11 938 steg

Fredag 15/6 13 974 steg

Lördag 16/6 4032 steg

Söndag 17/6 5385 steg

Måndag 18/6 12 320 steg

Tisdag 19/6  5887 steg

Onsdag 20/6 14 469 steg

Torsdag 21/6 18 188 steg

Fredag 22/6 7085 steg

Lördag 23/6 11 795 steg

 

Antal steg 1/6-10/6= 120 915 steg (snitt per dag: 12 091,5)

Antal steg 11/6- 23/6= 130 861 steg (snitt per dag: 10 066,2)
Totalt än så länge: 251 776 steg   (snitt per dag: 10 94677)

Månadsmål: 300 000 steg

Kvar till månadsmål: 48 224 steg

 

Av Steppan * - 20 juni 2012 23:55

Att det ska vara så svårt att hålla sig på rätt väg trots att jag vill detta extremt mycket!!!Har dessutom galet mycket runt mig, åter kommer snaart med rapport pm eländet!

Av Steppan * - 18 juni 2012 22:30

Katastrof...

Av Steppan * - 13 juni 2012 07:44

Dagens frukost:

Gröt på ½ dl havregryn, ½ dl rågflingor, lite krossat linfrö (måste köpa nytt!) rivet äpple, en skvätt mjölk

Rågbrödsskiva med lätta, 2 tunna skivor kalkon, gurka och tomat

Ett ägg (som inte syns på bilden!)

 


Vad äter du?

Av Steppan * - 12 juni 2012 22:44

Undra om jag äter för lite protein, om det är därför jag är så hungrg på kvällarna? Sen är det säkert matmonstret, absolut! Lika känsla idag som igår!


Gymmet idag var svettigt! Ökade crosstrainern till 20 minuter sen körde jag resten som innan, svettades som sjutton - GÖTT! Jag gillar när det känns ordentligt, men tror nog ändå man inte tar ut sig fullt ut utan håller sig lite i sin "bekvämlighetszon". Den ena armmaskinen, undra om den heter armcurl? den är riktigt jobbig, så där blir det verkligen att de sista i varje reps är så jäkla svåra, nästan så jag inte orkar. De andra känns med förstås, men tänkte mer på crosstrainern och cykeln, där man styr farten mer själv - där tror jag nog att jag inte ger mitt allra yttersta hela tiden, även om man försöker. Men svettig blir jag, och det känns i hela kroppen, så det måste ju ge resultat :)

Nu menar jag inte att jag maskar, absolut inte, men vissa stunder borde man nog ha en Jillian Michaels som stod och gormade i mit öra så  som på biggest loser :)


Gick en längre väg hem än den kortaste, blev väl 2,5 kilometer. Sen har det inte blivit mer promenad idag, var tvungen att storstäda pga besök i morgon. Ett besök som jag verkligen ser fram emot :) Dock inte kostmässigt, för min hjärna kopplar "besök= unna sig" Men det ska nog gå bra, jag får ställa in mig på det. Om inte annat får jag väl ta min fredagssynd två dagar tidigare, men INTE båda dagarna.

Eller iofs, jag kan ju göra iordning en stor sallad innan de kommer, så blir ju matproblemet löst - bra där!

Av Steppan * - 11 juni 2012 22:24

Ikväll är en såndär kväll som jag bara är hungrig hungrig hungrig! Galet irriterande! Men efter 5 knäckisar (jo du läste rätt  ) med lätta, 2 dl youghurt och typ ½ dl osötad müsli så kan jag inte vara hungrig längre... Synd bara att magen säger att den är det, inte sugen utan det känns verkligen som hunger och den kurrar och suger.. Märkligt!

I övrigt har dagenn gått bra, nu ska jag sova, gymmet tidigt imorgon!

Presentation


Ännu e såndär viktblogg!
Men nu vill jag lyckas - och det SKA jag göra!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards