steppansviktresa

Alla inlägg under oktober 2012

Av Steppan * - 31 oktober 2012 22:43

Att gå och handla på tom mage kräver rätt mycket styrka just nu! Känslan när man klarar det utan en enda onödig pryl i korgen är fantastisk! Så mycket mer värd än en stunds god smak på tungan och lång stund av ångest :)

Nu sova och imorgon startar jag igång fullt ut - gymmet väntar och en veckas matsedel är planerad in i minsta detalj!

Av Steppan * - 31 oktober 2012 07:38

Brr!Kallt! På väg till extrajobbet, idag hinns det nog inte med några jättelångisar, men kommer röra mig hela dagen!

Av Steppan * - 30 oktober 2012 18:14

Saker och ting börjar nu landa ordentligt inför torsdagens nystart!

Det kan ju tyckas knäppt att starta om och att inte göra det från och med nu utan lägga det flera dagar framåt.

Men jag känner att jag behöver andas och få lite reda uppe i hjärnkontoret innan jag satsar helhjärtat igen.  Bra blir det ju aldrig, men man kan ge sig själv bättre förutsättningar helt klart. Och det är inte så att jag nu vräker i mig massa onyttigheter och sitter på mitt feta arsle och bara jäser, absolut inte!


Har nu i en lite dryg vecka tagit tag ordentligt i mina långpromenader igen, jag har ju hundar så jag har ju aldrig slutat med promenaderna, men nu har lagt mer krut på dem, och hundarna hänger på, men nu får de nosa och kissa och allt det innan vi sätter igång, sedan är det att gå vid sidan som gäller och jag går på i ett för mig högt tempo igen. Det är så skönt att ha kommit in i det igen, och hundarna klagar ina alls, de gillar det :) Sen tränar vi och går i skogen så de har deras egna "hundtid" också förstås :) Legat på ungefär 14 000 steg i snitt och det är enbart promenader, har inte räknaren om jag går och handlar eller så.

Känns härligt som sagt, nu är det bara gymmet som saknas :)

Av Steppan * - 28 oktober 2012 22:31

Planering pågår, nu jävlar ska det bli bra :)

Av Steppan * - 27 oktober 2012 22:32

Pga olika orsaker så kör jag helt nystart från måndag.Det känns som det är bättre, jag kan planera ordentligt för att undvika fallgroparna och jag får ett par dagar att bryta ihop och komma igen!

Av Steppan * - 23 oktober 2012 23:24

Upp och ned, i söndags var jag så taggad så jag kunnat spricka, idag - not so much! Längtar till torsdag då det är gym igen, det känns lovely! Vill egentligen gå imorrn, men tiden kommer inte att finnas där.Jag hoppas på ett fetingminus på måndag, det är jag värd!!

Av Steppan * - 21 oktober 2012 23:05

Jag är allt eller inget personifierad. (Punkt)Nu är det jobbigt på vissa håll i mitt liv, det är svårt att ta in och det blir att jag låtsas lite som att det inte finns. Kanske inte det bästa, men jag har folk omkring mig att prata om det med, så ingen fara på taket så. Men nu är jag bara sjukt taggad på att gå ned i vikt, att ge min kropp så bra näring det bara går, vara snäll och ge den träning och vila i lagom doser (så kanske den är snäll tillbaka nu när det verkligen behövs)Så nu kör jag på!!

Av Steppan * - 18 oktober 2012 20:47

Hemma igen sen igår med tuffa besked i bagaget :(Men jag väljer att nu se det positiva, att göra det jag mår bra av, på riktigt, nu och på lång sikt.Det behöver inte vara mardrömsscenariot jag har framför mig, men det kan vara det och det är skrämmande.. Men jag håller tummarna att provsvaren som ska komma ska visa att det inte är så farligt!Idag tog jag iaf mig i kragen och gick till gymmet, det var skönt att få svettas och att få ut lite frustration, och även om jag helst kanske bara vill dra något gammalt över mig och gråta, så har jag ju valet just nu att göra det bästa av situationen.Ta vara på livet och ge dig själv de bästa av förutsättningar att må bra! I själ och kropp!

Presentation


Ännu e såndär viktblogg!
Men nu vill jag lyckas - och det SKA jag göra!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards