steppansviktresa

Alla inlägg under januari 2013

Av Steppan * - 31 januari 2013 23:15

Den där uppförsbacken jag skrev om? Den har idag bidragit till 350 spänn i P-bot(sambon var tre min sen!), min dator har tappat internetanslutni gen totalt och det på en redan ansträngd ekonomi... Ja det är lätt att hålla sig för skratt just nu ;)Men ett bra pass på gymmet blev det iallafall :)

Av Steppan * - 30 januari 2013 20:35

Idag lyckades min kära sambo betydligt bättre i köket! Han brukar göra väldigt god mat, han är duktig i köket, men för att citera honom själv "Även solen har sina fläckar!" Sagt med ett leende, min fina karl! När han är ledig så är det oftast han som står i köket, han hade gärna velat vara kock :)


Nåväl, idag var jag hos dietisten. Då jag just nu mår väldigt dåligt psykiskt och är sjukt stressad över skolan så är jag, hmm, minst sagt lite gråtmild... Jag kände redan på vägen dit att ajaj, det här kommer bli jobbigt! Och när någon frågar mig hur JAG mår, på riktigt, då blir jag alltid väldigt känslig. Lika när folk berömmer mig eller talar gott om något jag gjort, det är tydligen jättekänsligt för mig, fråga mig inte varför. Så första halvan av besöket så grina jag, men sen kunde jag sluta och samtalet blev bra ändå. Det är fruktansvärt pinsamt att bekänna att man sen sist inte alls hållt sig till planen utan levt på bröd och cola zero och inte motionerat typ nånting... Men samtidigt lite skönt att få lite tröst i hennes ord att man orkar inte alltid vara duktig och man hamnar i svackor. Jag kan ju inte skriva allt jag varit med om senaste året, men dethar varit en lång uppförsbacke. Att sedan lida av ångest gör intre det hela lättare...

Men det är inga ursäkter, utan mer förklaring, och ett tecken på att man faktiskt inte är mer än mänsklig...


Jag sa att jag börjat sköta mig igen sen i måndags vilket ju är sant, och på bara dessa tre dagar känner jag mig redan lite piggare. Men jag känner att depressionen luar bakom hörnet, jag har ju varit längst nere på botten, de senaste åren har jag börjat må mycket bättre, den här uppförsbacken jag skrev om, den har börjat bli  lite väl pressande. Att hinna med skola, hundar (varav en trasig) trassel med min egen hälsa, prestationsångesten, vikten och ja, det är självklart jobbigt för alla människor, men krydda det med lite ångest osv så blir det vissa stunder helt outhärdligt... Ovch jag menar INTE att någon ska tycka synd om mig! Absolut inte, men det är skönt för mig att skriva av mig.


Av Steppan * - 29 januari 2013 21:17

Hemlagade köttbullar potatismos och så med kokta grönsaker till middag! Låter mums men den här kvällen missade mun älskling totalt i köket, det blev verkligen inte alls gott! Sorry hjärtat <3 eller moset var gott...Sen har magen ballat ur, men det händer då och då... Iövrigt har jag gått 6,5 km idag, på slutet var det tungt men skönt när ja kom hem. Tog 70 minuter. Bra gjort för att. Ha varit i stort sett motionslös i en o en halv månad :)

Av Steppan * - 28 januari 2013 18:23

Fick åka in akut en sväng idag, min kropp vill inte sammarbeta :(Så fick hoppa träningen just idag, men kör på onsdag igen och promenad imorgon. Maten har gått bra iaf! (Kanske inte sp konstigt när man mår sämre men ändå, jag är ju sån som kan äta i stort sett hur sjuk jag än är ;))Till middag blir det hemgjorda kikärtsbiffar med klyftpotatis sommargrönsaker och vitlökssås :) första gången jag gör såna själv, hoppas det blir gott :)

Update - det var riktigt gott!! En riktig foodgasm ;) man lär sig så fina ord på instagram ;)
Av Steppan * - 28 januari 2013 10:29

Rågflingegröt med hallon!

Av Steppan * - 28 januari 2013 10:03

Hej hopp i galopp så fort det kan skena uppåt om man knappt rör sig och äter för dåligt under en månad!138,8 är dagens vikt! Blääää! Men nu är jag än mer sporrad!

Av Steppan * - 27 januari 2013 17:39

Imorgon är det måndag igen, det kommer bli den sista och första måndagen i mitt liv! Ja, alltså sista "jag börjar på måndag". Och jag vet att jag skrivit så så många gånger så man inte tror det nu heller, nej kanpåpt ens jag själv. Men det funkar inte så här. Men jag ska inte skriva så mycket svammel, utan imorgon kör jag bara. Det spelar ingen roll hur mycket jag skriver innan, det är action som gäller! Kommer såklart delge mina tanklar och allt under resans gång, men ni fattar, allt det där svammlet jag ofta skriver innan om varför och hur och skit, nu är det bara handling som räknas!


Hoppas ni hejar på mig!

Av Steppan * - 25 januari 2013 16:53

Idag tog jag mig i kragen och gick till gymmet igen :) kärt återseende måste jag säga :) måndag dags igen!

Presentation


Ännu e såndär viktblogg!
Men nu vill jag lyckas - och det SKA jag göra!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards