steppansviktresa

Alla inlägg under september 2012

Av Steppan * - 25 september 2012 12:10

Snart dags för lunch, här serveras gooodaste tomatsoppan, med morot-och vitkålssallad samt ett husmanknäcke med leverpastej och gurka!Vad ska ni äta?

Av Steppan * - 24 september 2012 10:16

Ja, det blev minus! :D

Närmare bestämt 1,5 kilo :) Nu vet jag ju att det är en hel del vätska som försvunnit, och för mig känns det inte som att jag går ned förrän jag är under 137,1 eftersom det var det jag vägde innan det här med blödningshistorian började. Men ändå - minus är alltid minus :) Wohoo! :)


Den här veckan kommer förhoppningsvis också bli ännu bättre än förra så nu är vi igång! Det är riktigt bra det här med BOL. I helgen, då mådde jag inget vidare, och hade det inte varit för BOL så hade jag nog bara struntat i allt men nu gjorde jag inte det. Och jag vet att det är för min skull jag gör detta och inte för någon annans, MEN så här i början efter återfall så är det svårt att prioritera sig själv tycker i alla fall jag


Glömde stegräknaren på morgonpromenaden, så surt för jag gick en lite längra sväng än jag brukar när jag ska till skolan. Men jag får sätta 5000 steg för det är den vanliga rundan, det vet jag efter alla miljoner ggr jag gått den :)


Bild på vågen kommer senare!

Av Steppan * - 23 september 2012 21:30

Bloggar lite snabbt från mobilen, måste få lite sömn! Veckan var bra, stressigt men skötte mat och motion hyfsat. Lördagen blev inte så lyckad, idag helt okej! Idag har jag gjort matlådor inför veckan, så nu finns inga ursäkter! Lagom portioner vanlig mat :) rev morot och vitkål o blandade så nu har jag några dagars grönsaker med :)Är inte hoppfull inför morgondagens vägning med tanke på all stress, men imorn får vi se :)

Av Steppan * - 20 september 2012 22:38

S T R E S S A D deluxe alltså! Inte nog med skola, sambo, hundar, hemmet, LÄXOR OCH PROV (till förbannelse) egna sjukdomar, så spenderades natten på akuten och morgonen på hjärtmottagningen för en närstående. Usch, man ska inte klaga, det finns andra som har det så mycket värre!


Det här har faktiskt satt mig på prov till tusen, jag har klarat helt och hållet att inte ge efter för det extrema cola sug (colan har varit min tröst i många år, inte bara en gång har jag verkligen MEDVETET känt hur ångesten lättar lite när jag sätter flaskan/glaset till munnen. Det är väl så -  de flesta "berusningar" går ju via munnen.

Och inget godis eller så heller. Inte ens ikväll när jag skjutsade hem en kompis som skulle handla först och han köpte en hel del snask och frågade några gånger "ska du inte ha? Är du säker, jag betalar!" Jag stod emot och tänkte att vi måste ta ett ordentligt snack om det där. Han gör det absolut inte för att vara elak eller så, han vet bara inte hur det triggar mig.

Däremot har det blivit väldigt många mackor idag och betydligt mer mat än vad som är lämpligt om man ska gå ned i vikt. Kanske om man siktar mot sumobrottare hade det varit lagom! ;) Nej inte så illa, men mer än vad jag ska ha iaf.


Nåvä, imorgon är det fredag och jag hoppas innerligt på en lite lugnare helg! jag mår iaf bättre nu så det är mycket bra!

Har hållt mina steg fint varje dag, idag över 16 500, men jag vet att det måste till gym! Jag siktar på söndag-måndag!


Hoppas det g¨r bra för er alla, jag kikar in till er i helgen!



Av Steppan * - 17 september 2012 22:07

Första dagen av BOL till ända och jag tycker den har gått bra! Lite väl mycket sug bara, men inte så farligt som jag trodde.

Maten har bestått av

Frukost

Äggröra med tomat

1 skiva rågbröd med kalkon och lätta

1 päron


Mellis

1 äpple


Lunch

Spenatsoppa

en makrillburk

1 banan


Mellis

1 äpple


Middag

Lax, potatis, hollandaisesås grönsaker


Kvällis

2 knäckebröd

2 dl naturell yoggi + ½ dl osötad müsli

1 päron


Ja, spaltar man upp det så här så blir ser det ju rätt mycket ut måste jag säga, och kanske är det så. Men portionerna är inte stora och jag ätr mig hellre mätt på mat än att väcker hetsätningen genom att vara hungrig hela tiden.

Jag kommer inte sätta mer förbud än att jag inte ska äta godis, snacks, läsk (kanske nån gång ibland, men INTE två dagar i rad och inte mer än en gång/vecka!) snabbmat som köpepizza, hamburgare, kebab osv. Jag har lärt mig att jag triggas så mycket mer av förbud än vad de gör nytta. Knepigt men så funkar jag. Vet också att får jag in rutinen med måltidsordning så kommer jag inte heller vara lika sugen, inte riskera på lika stort att hetsäta osv.

Så känner jag i af :)


Motin blev i form av promenad på 6,5 km, fixade iordning så jag inte skulle blöda igenom och sen bara gick jag. DEt var riktigt skönt att komma ut i det härliga vädret, man mår så bra av sol :) Har dock ont i magen, det känns som hela livmodern är inflamerad eller nåt. Det är den säkert inte, men jag kan tänka mig att det skulle kännas så här ifall den var det! ;) Blir nog bra med ett läkarsamtal imorgon för hyprokondikern Steppan Steppson! strax över 11 000 steg!


Imorgon eller onsdag tänker jag göra något vågat... Jag ska lägga ut en bild på mig själv (inte ansiktet pga många orsaker som jag ska dra någon gång) Ska fota mig i bara underkläder men också med kläder, är nog mer rumsrent att lägga ut här ;) Förebild, skrämselbild, realtitycheckbild - ja you name it. Nu går jag all in på riktigt!

Lägger in bild på vågfan i inlägget från imorse

BOL · Mat
Av Steppan * - 17 september 2012 10:02

Då var det måndag och här ligger jag som en strandad val i sängen! Man skulle kunna tro att jag just nu skulle vara på väg till skolan med inlämningsuppgifter i högsta hugg, men så är alltså inte fallet!Den här blödningen verkar bara eskalera och det är lite läbbigt faktiskt! Men pratade med gynakuten som tyckte jag skulle komma in, men med det sista jäkla smärtsamma besöket i minne (fast det var en helt fantastisk gynekolog!! För en gång skull, jag blev nästan lite kär i honom! :)) så sa jag att jag avvaktar till imorgon då läkaren är tillbaka så jag kan höra om jag får öka proveran! Blir jag yr och så så får jag ju åka in, men än så länge funkar det. Får dock byta binda ooofta! Usch och fy såna detaljer jag skriver, men ja, jag är sån.Vikten idag då- 139,5! Ja det är en jäkla massa kilon men nu ska de minskas! Bild kommer senare då jag sitter vid datorn!

JÄTTEHÅRIGT överallt, det tar jag inget extra för! (Men en storstädning senare så är det lite mindre hår, 4 djur som fäller är inte det enklaste ;))

Av Steppan * - 16 september 2012 22:22

Imorgon kör jag och mina xl-vänner igång! Nu ska jag verkligen jobba med mig själv både insida och utsida ska få sig e n rejäl uppfräschning hoppas jag.


Jag har som mål dessa åtta veckor att:

* Få bättre rutiner

* Träna gym minst två ggr veckan, minst 10 000 steg/dag

* Ta tag i det jobbiga inom mig och komma en bit på vägen mot att bli den jag vill vara! (Stark, självständig, ha god självkänsla och självförtroende osv. Det kommer ta TIIIIID, men att jag ändå hinner skrapa lite på ytan!

* Få av mig offerkoftan, åtminstone knäppa upp den!

* Gå ned 4 kilo i vikt! (½ kilo i veckan borde jag klara!)




Det har varit några jävliga dagar med smärtor från helvetet. Fick ta ut min spiral då jag har haft värk till och från sen dess jag satte in den. Och nu har jag blödit som fasen i över en vecka, det är inte kul när det blöder igenom liksom och det på bara en kort stund!  Känner mig ff svullen som en jäkla kossa så imorgon ska jag ringa läkaren igen... Never fucking ending story på den här karusellen!


Nu sova och imorgon - Jag då KÖÖÖÖR vi!!

Av Steppan * - 12 september 2012 08:31

Det är tufft nu när man är sjuk, har mens och är så förbaskat stressad över skolan!Men jag har inte ätit nåt onyttigt, kanske lite för mycket mat när suget är som värst. Är svullen som tusan i buken och jag känner mig som en gravid flodhäst i 49 månaden!Men idag ska jag till dietisten, hoppas jag slipper väga mig!

Presentation


Ännu e såndär viktblogg!
Men nu vill jag lyckas - och det SKA jag göra!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards