steppansviktresa

Alla inlägg under juli 2012

Av Steppan * - 31 juli 2012 23:09

Hej hej!


Har ni sett stegutmaningen? Jag är mäkta stolt över mig själv! (men så får man ju inte säga ;))

Trots operation så fixar jag ändå mina steg med nästan 30 000 steg utöver! Dock klarade jag inte det här med 12 000 steg minst tre dagar varje vecka iom med op, men det får vara så!

Gymmet har inte heller blivit besökt, det har varit pga av mina smärtor och att jag ätit starka smärtstillanden, det känns inte helt okej att träna hårt med det i kroppen. Nu hoppas jag på bättring!


Idag ställde jag mig på vågen, gör ju det typ varje morgon... 2 kilo mindre än igår, men det är väl allt vatten som bundits av allt skräp jag stoppat i mig i helgen, för jäklar så jag fått gå på toa ;) Nåväl, vi får se på måndag! Måste köpa ett nytt måttband tills dess!


Idag var jag på öb för att köpa lite schampoon, balsam, deos, tvål, tvättmedel och sånt grejs som går åt. Och att gå på Öb, utan att köpa snask - det är SVÅRT! Nu såhär, mätt och nöjd med dagen, känns det ju töntigt som fan att man ska tycka det är svårt att gå igenom en affär bara för att det finns karameller där! Men där och då, stressad, lite hungrig, då ÄR det svårt som tusan. Jag vann dock över godismonstret, dock med en muta - en kokt med bröd från korvkiosken utanför... Det är ju långt ifrån det bästa, men en seger ändå. Babysteps... (ibland blir jag less på mig själv, de är väl för farao bara att köra stenhårt, vadå hålla på och kompensera, tillåta mer av det ena pga mindre av det andra, perfektionisten inuti mig skriker, men den får göra det. Det här ska bli en förändring som ska hålla, jag ska klara det, om det så blir med babysteps...


När jag kom hem fick jag min efterlängtade rulle! ;) Men jag gjorde den själv! Dock var det ju inte så där jättelyckat, glömde kycklingen i ugnen så den blev torr, brödet gick sönder, såsen var inte så jättegod, och man kan ju inte dränka allt i sås (smalt ska det ju vara!) som de gör på pizzerian så det blev rätt torrt. Men ptja, trots allt godkänt! jag fick äta en rulle, spilla på tröjan och det som hör till ;) Nu längtar jag efter grillad lax, enklare godare helt enkelt ;)


Tog en promenad utan hundar och blev svettig idag med. Fick telefonsamtal så det blev en extra sväng för det gick ju så fort när jag hade sällskap :) 9 500 steg slutade det på :)


Nu känner jag mig färdig för sängen!

Godnatt ni fina!

Av Steppan * - 31 juli 2012 22:50

Frukost

Gröt (1 dl rågflingor, 2 msk linfrö)

½ dl blåbär

1 dl mjölk

1 äpple


Typisch lunch:

1 tunnbröd när jag åkte hemifrån vid 13:00

1 kokt med bröd på öb vid 14


Middag

150 gram kycklingfilé

Isbergssallad

gurka

gul paprika

gul lök

Kebabsås(sån där rydbergs på flaska)

ett "turkiskt" pitabröd (typ som ett tunnbröd fast lite "hårdare"

ca 2,5 dl med kokt grönsaksmix (ärtor majs och paprika)


Kvällsmål

ca 2,5 dl yoggi banan/vanlij (jag vet inte det bästa, men såå gott och hellre än godis nu i början ;))

½ dl müsli utan tillsatt socker

1 äpple

2 delikatessknäcke sesam med lätta på båda, kaviar på ena, leverpastej på andra

1 skiva rågbröd med lätta och skinka

Av Steppan * - 31 juli 2012 22:34

1/7 13 465 steg

2/7 10 398 steg

3/7 12 197 steg

4/7 14 022 steg

5/7 5 000 steg

6/7 12 389 steg

7/7 13 672 steg

8/7 4 600 steg

9/7 13 670 steg

10/7 17 480 steg

11/7 15 040 steg

12/7 20 700 steg

13/7 5 316 steg

14/7 18 017 steg

15/7 17 048 steg

16/7 10 589 steg

17/7 10 653 steg

18/7 5 607 steg

19/7 0 steg

20/7 0 steg

21/7 2 132 steg

22/7 6 532 steg

23/7 10 098 steg

24/7 14 393 steg

25/7 12 948 steg

26/7 5 555 steg

27/7 11 300 steg

28/7 10 001 steg

29/7 12 510 steg

30/7 17 484 steg

31/7 15 609 steg 144 869

Totalt: 337 882 steg   (snitt per dag: 10 899,5 steg)

Månadsmål: 300 000 steg

Klarat mål: Ja, med 37 882 steg till godo!

Av Steppan * - 30 juli 2012 22:09

Nästan hela dagen gick åt till att sura och vara depp, inte bra! Men det är så jäkla svårt vissa dagar att ta sig ur det där misströstande "tycksyndomsigsjälv"moodet. Har varit sjukt trött också och huvudvärk, säkert pga sockerabstinens och vattenbrist. Sov en timme både mitt på dagen och em..

Men vid halv sju tog jag mig i kragen och gav mig ut på en längre promenad. Ville testa lite nya vägar och det blev en mysig runda, jag hade inte riktigt ork att gå så fort jag kunde hela tiden, men jag blev svettig ändå. Vet inte exakt hur långt det blev, men 14 000 steg gick jag och hundarna i alla fall, så jag tror 9-10 km. Så den är strax över 17 000 steg idag, bra :) Ska bli "intressant" imorgon att räkna ihop alla steg, tror det är knappt att klara målet den här månaden.. Men dt har ju haft sina giltiga orsaker ändå, så det får vara så isf.


Maten har varit ba idag, nu gäller det att hålla sig på banan!

Av Steppan * - 30 juli 2012 11:45

Frukost:

 

Gröt på 1 dl rågflingor, 2 msk linfrö, 2,25 dl vatten

½ dl blåbär

1 dl mellanmjöll

1 kötbulle

2 vindruvor


Lunch:

Laxfilé (är det 125 gram i såna där färdigskurna va?)

Bulgur

ratatouille

Smörgåsgurka


Mellis

En banan

tio jordnötter

två vindruvor


Middag

 

En laxfilé

Kokta haricoverts

ett tunnbröd med lätta och leverpastej


Kvällsmål

2 skivor delikatessknäcke sesam, ena med tunnskivad skinka, andra med ett tunt lager dillkaviar, lätta på båda

1 äpple


Mat
Av Steppan * - 30 juli 2012 11:17

Idag är jag arg ledsen, besviken ja you name it.

Den här kampen mot kilona känns ibland alldeles alldeles övermäktig! För att väga tvåsiffrigt så har jag 43 kilo att gå ned, för att väga typisch normalt till min längd ska jag gå ned hela 67 kilo, oh yes vad jag känner mig manad - så in i helvete ;)

Men ja man ska dela in det i små delmål och hej o hå. Jag brukar vara positiv, men just nu känns det så jäkla tungt! Vågfan går uppåt med (142,0), vilket inte är ett dugg konstigt, men ändå.

Hit med lite motivation! Jag har redan idag gått igenom hela känsloregistret från skratt till tårar, känns jättestabilt ;) Jag antar att det är att sockret är högt och ostabilt, då blir ju jag det med förstås. Inte hög då, men ostabil ;)


Ska hämta ut teststickor så jag kan börja mäta skiten. Vore ju bra kanske.


Just nu är jag sugen på en stor kebabrulle, har haft suget flera dagar, men nej det blir inget med det... Ska äta grillad lax till lunch (rester från gårdagen) Det är ju sjukt gott, egentligen. Det gäller bara att få tjockisen inuti att förstå att det är lika bra som en kebabrulle. Jag avskyr när man får de där sugen och det känns som en trotsig tvååring skriker rakt ut med tårarna sprutandes inuti en för INGET annat duger ."VILL INTE HAAA DEEEEEN!!!"


Näpp, ska ta och röra på fläsket en sväng innan jag äter min firre!

Av Steppan * - 29 juli 2012 08:59

Söndagmorgon och jag ligger just och bloggar från mobilen. Seg men kunde inte somna om, då jag vakna. Men lite mysigt att ligga kvar och morna sig :)De senaste dagarna har varit lite av en matorgie, vi har varit iväg och resor och jag är en lite halvdålig kombination. Jag blir stressad inuti och hur dämpar Steppan sin stress? Mm, just det - med mat och godis!Skillnaden då från nu är att mängden inte är lika stor, långt ifrån! Och det största är min medvetenhet då jag äter! Som jag sa till min sambo: det här kommer låta sjukt, men det är jäkligt pissigt när man inte längre får den där tillfredsställelsen man fick innan! Och det är verkligen så, jag får den inte! Utan mer bara besvikelsen att det ju inte är gott! Eller visst smakar det okej, men inte så där wow! Här går man o inbillar sig att man är jättesugen och att det kommer vara såå gott!! Men så blir det platt fall varje gång!! Om jag lärt mig? Inte just då, kanske blir jag nöjd om jag äter lite mer!! Så jävla korkad! Men nu känns det. Lite enklare. Till nästa gång hjärnan spelar mig ett spratt! Men då ska jag vara beredd!Nähäpp, nu stänger vi dörren till kokohjärnan för nu och tar tag i dagen!Ha en bra dag!

Av Steppan * - 29 juli 2012 00:09

Från imorn ska jag försöka skärpa mig med inläggen!

Presentation


Ännu e såndär viktblogg!
Men nu vill jag lyckas - och det SKA jag göra!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards